.....

......This Is Personal Blog With Me & My Hubby. That Why You Can See A lot Story More About Us.....

Tuesday, August 9, 2011

Alahai Pakcik Teksi

Pakcik teksi blh tak berbuat baik terutamanya di bulan baik ni..aku bengang sgt dgn sesetgh pakcik teksi or abg teksi ni..aku dah lah hari2 naik teksi..so aku tahu lah berpa rate dr umah aku nak pegi keje..dah tertera RM3.70 so kami byr ikut meter jew lah pakcik oiiii...ni nak cas org lebih2 plk..bg duit RM10 patut balance RM6.30..ni dia plk pandai2 bg genap RM4.Aku bkn nak berkira sgt psl 10sen atau 20sen nie..tp klu hari2 mcm tu cuba kira brpa duit haram yg dorg dpt..geram sgt2.Ni bkn psl penah kena sekali jew taw..pernah gak kena tipu, padahal kita dah bgtau jln ikut jln nie..dia pandai2 buat xdengar plk..pusing2 jln jauh..rate sepatutnya paling mhl RM4 jadi RM10..sape yg x marah!!!

Erm,maybe ada yg ckp 'knp nak naik teksi? Naik bus kan senang' masalahnya tpt aku tu bus 1jam sekali..pastu dia pusing satu PJ baru nak smpai LRT..klu nak jln kaki pon boleh sebenarnya..around 30 minit..smpai ofis dah mandi peluh..lagipon pmpuan xbgs jln kaki sorg2.Kan skrg byk kes2 ragut,rogol,asid & bunuh..xnak lah jd mcm tu..

Please lah pakcik teksi..sila honest ok..kita xtaw org halalkan ke x apa yg duit kita ambil..nanti mkn hasil duit haram plk.Aku paling benci kena tipu k.Aku taw lah modal teksi bkn besar mana pon.Isi GAS Rm8 blh smpai Melaka..tgk bgaimana dorg cekik darah cas mahal2.Aku luahkan apa yg aku rasa..

P/S: Aku x pms tu psl aku meroyan..hehe

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...